søndag den 30. januar 2011

Januar 2011

Årets første måned med masser af løb på glatte veje og stier med stor risiko for skader. Kan også ses på løbetiderne, som i perioder har ligget pænt over 5 min. pr. km. Heldigvis steg temperaturen i sidste halvdel af måneden til plusgrader. Trods vejret er det alligevel blevet til 172 km, hvilket er den 4. længste måned nogensinde. Måneden bød på 3 løb:

08.01 Nørresø Rundt
5,3 km, 26:11 (4,57 min/km)
IK-Olympia i Maribo's månedlige serieløb. Løb den korte rute, da jeg havde løbet træningstur aftenen før og skulle løbe nytårsløb dagen efter. Ca. halvdelen af turen var på ren is under et tyndt lag smeltevand, så det gjalt om at holde tungen lige i munden. Vandt for første gang nogensinde et løb: Placering: 1 ud af 12.

09.01 Nytårsløb
10 km, 47:49 min (4:47 min/km)
Nakskov Cykleklub's traditionsrige løb, som igen i år måtte ændre ruten pga. glatte veje. Det blev nu en ud-hjem tur, hvor de fleste valgte at løbe på den trafikerede Højrebyvej, da cykelstierne var spejlglatte. Se løbet her. Placering: 7 ud af 25.

16.01 De fede må svede, de tynde må stønne
10,13 km, 48:57 (4:50 min/km)
Også løbet i De lollandske Alper måtte ændre rute pga. is, men heldigvis betød det blot, at vi slap for det dumme stykke over markerne, som altid er med stor risiko for at pådrage sig en skade. Se løbet her. Placering: 14 ud af 34.

1 kommentar:

  1. Januar har ikke været den nemmeste måned for os løbere, men bare det at være kommet gennem dette ishelvede uden skader er jo i sig selv en præstation. 172 km i det føre er da en fin præstation!
    Mange hilsner Gitte

    SvarSlet