fredag den 27. maj 2011

4 x halvmaraton på 14 dage efter langt skadesforløb

Endelig kom løberiet igang igen efter lang skadespause, selvom smerterne i lysken/bugen stadig driller. Det blev til knap 3 ugers træning med stigende distancer inden årets første halvmaraton, TV2 Øst løbet i Næstved den 1. maj 2011. Ugen efter blev en meget varm weekend (bogstaveligt talt) med deltagelse i Lillebælt Halvmarathon om lørdagen og BT Halvmaraton om søndagen. Havde tid hos min skadesbehandler om mandagen, osteopaten Nikolaj (Næstved Rygcenter - kan absolut anbefales) og han mente jo nok, at jeg måske lige havde strammet den, men skaden havde det faktisk forbavsende godt. Holdt dog pause hele ugen og var klar til det lokale Extra Posten løbet om søndagen, hvor skaden desværre brød op igen efter 11 km. Øv øv øv, men selvfølgelig min egen skyld. Copenhagen Marathon måtte jeg selvfølgelig droppe (beslutningen var dog allerede taget i april måned). Nu mangler kun broløbet Storebælt - og et par småløb, inden sommerpausen, som skal bruges til at komme mig helt over skaden, så træningen til Berlin Marathon kan blive så optimal som muligt.

Løbsresultater:

17.04.2011 Brøderup løbet
12,0 km, 1:01:26 (5,06 min/km)
Lige startet træning efter skadespausen, så det blev ikke halvmaraton-distancen i år. Meget kuperet løb i flot natur. Flot arrangement med kage - masser af kage - og kaffe efter løbet. Placering: 24 ud af 137. Louise deltog også (midt i billedet i lilla t-shirt). Se løbet her.


01.05 TV2 Øst løbet
21,1 km, 1:45:19 (5,00 min/km)
Årets første halvmaraton med minimal træning i benene. Gik overraskende godt på god rute i Næstveds sydøstlige bydel med en tur omkring et par landsbyer. Placering: 76 ud af 264. Se løbet her.

04.05 Nørresø Rundt
10,2 km, 48:38 (4,46 min/km)
IK-Olympia i Maribo's månedlige serieløb med mange nye deltagere (Løb med DGI) på de kortere distancer. Placering: 6 ud af 13. Se løbet her.

07.05.2011 Lillebælt Halvmarathon
21,1 km, 1:54:56 (5,26 min/km)
Flot, flot arrangement, hvor alle sejl var sat til. Desværre var det meget varmt - og jeg har altid store problemer med varmen. Tog det derfor roligt og nød turen og arrangementet. Tiden blev godt 12 min. langsommere end sidste år, men pyt, løbet var alligevel en stor oplevelse. Man kan godt forstå, at det blev udsolgt med 11.000 deltagere på kun 11 timer. TV2 Sport sendte 30 min fra løbet, hvor der også var fokus på os "motionister". Placering: 3020 ud af 9888. Se løbet her.


08.05.2011 BT Halvmarathon
21,1 km, 1:56:25 (5,31 min/km)
Pga. varmen og gårsdagens halvmaraton i Middelfart, havde jeg fra starten valgt at tage det roligt og bare nyde løbet og arrangementet. Det gik forbavsende godt, selvom jeg havde "maratonlår" de sidste 10 km. Samlet maratontid på 3:51 (ny rekord, men jeg fik selvfølgelig også nogle timers søvn mellem de 2 løb :). Placering: 2828 ud af 5677. Min datter Louise løb sin første halvmaraton i flot stil. Se løbet her.


15.05 Extra-Posten løbet
21,1 km, 1:45:41 (5,00 min/km)
Lokalt løb, hvor jeg sidste år satte rekord på halvmaraton-distancen med 1:37:26, men trods alt en udmærket tid. Godt organiseret løb, hvor man kender de fleste af deltagerne. Hyggeligt med jazz musik og grill i målområdet. Kan absolut anbefales - også til deltagere udenfor landsdelen (også distancer på 5,8 km og 11,8 km - og  goodiebag til alle). Placering:  37 ud af 84. Se løbet her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar