søndag den 11. september 2011

2 uger til Berlin Marathon

Kalenderen lyver ikke: Der er kun 2 uger til Berlin Marathon - og formen har ikke været så dårlig i mange år. Efter snart 8 mdr's skadeshelvede, forsøger jeg at presse kroppen mere end godt er. I dag skulle den lange tur på 33,4 km  gennemføres. Var dårligt løbende fra starten, havde ondt i maven og måtte ned at ligge efter 18,1 km, da jeg blev dårlig og svimmel. Heldigvis var der kun 500 m til en bekendt, som kørte mig hjem (se løbeturen her). Håber det var varmen og en sjusket forberedelse, da jeg hverken havde spist eller drukket optimalt.

Hvad gør jeg nu?
Må op på hesten igen. Selvom det er tæt på Berlin, må der fyldes flere km på i næste uge. Orker bare ikke at stå ved starten i Berlin og vide, at chancen for at gennemføre er minimal.

Skaden
Min lyskenskade har det nogenlunde, dog bliver venstre lårs indadfører stadig meget øm på de længere distancer, men det er heldigvis forsvundet dagen efter. Har desuden døjet med inflammation ved skambenets muskelhæfte, lyske og lårets indadfører, som en pillekur delvist kurerede (gentager denne kur med start 10 dage før Berlin). Senest kom en kompensationsskade til i ryggen, som min datter (nyuddannet fysioterapeut) fik sat på plads. Har siden seneste opdatering besøgt massør, osteopat og Møn Privathospital. Træningen har primært foregået på racercykel, men det er altså ikke det samme som løb.

Deltagelse i løb
I sagens natur har min deltagelse i løb i år ikke været så omfattende som det plejer. Siden sidst har der kun været deltagelse i 2 løb:

28.05.2011 Broløbet Storebælt
21,1 km, 1:52:38 (5,20 min/km)
Synd for arrangørerne, at vejret delvist ødelagde arrangementet, da de fleste havde travlt med at komme hjem efter løbet, hvilket i øvrigt gav totalt trafikkaos i Korsør. Havde store smerter fra ca. halvvejen og til sidst var det ren overlevelse - og resultatet var langt fra mine bedste tider. Placering: 3557 ud af 9094. Se løbet her.


01.09.2011 DHL Stafetten
5 x 5 km, 1:58:39 (4,45 min/km)
SPAR LOLLAND deltog med 6 mix hold - og jeg havde sørget for at samle et godt hold (bedste mand løb på 18 min.= 3,36 min/km) - og vi vandt den interne dyst ret sikkert. Løb selv 4,52 min/km - igen under niveau. Placering: 1912 ud af mere end 20.000 hold. Se løbet her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar